Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Paustian Webshops ApS
(Casanova Furniture)

Giesegårdvej 19

4100 Ringsted

CVR nr.: 34482721

Telefon: 71 96 54 44

Email: info@casanovafurniture.com

 

Priser

Hos Paustian Webshops ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer. Alle priser er i danske kroner (DKK).

Prisgaranti: Vi har altid prisgaranti. Du kan læse mere om vores prisgaranti her 

 

Betaling

Paustian Webshops ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard eller Bankoverførsel efter aftale. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra vores lager. Alle beløb er i Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

 

Forudbetaling
Forudbetaling kan undtagelsesvist ske ved overførsel til vores bankkonto:

 

Nykredit Bank: 5471 0001488777

 

SWIFT NYKBDKKK

IBAN DK4054710001488777

 

Husk at skrive dit ordrenummer, når du overfører pengene til os. Vælger du at betale for din ordre via bankoverførsel, sender vi typisk dine varer af sted 3-5 hverdage efter, at vi har modtaget betalingen.
 Bemærk! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

Levering

Er dine varer på lager tilstræber vi at afsende din ordre samme dag, hvis du har lagt din ordre inden kl. 12. Herefter sendes næstfølgende hverdag. For alle bestillinger gælder det, at levering garanteres til dør i gadeplan, mindre pakker vil dog typisk blive leveret til din dør. Er du i tvivl, så kontakt kundeservice på tlf: 71 96 54 44, så hjælper vi dig med at finde en løsning.

 

Vi leverer ikke til Færøerne og Grønland. Er du i tvivl om hvilket land i Europa vi leverer til, så kontakt kundeservice

 

OBS! Hvis du vælger, at pakken må stilles på din adresse, forgår det på eget ansvar. Hvis pakken forsvinder fra adressen, efter at denne er stillet korrekt, ydes der ingen erstatning fra vores side.

 

Er din vare skadet under transport?
Det er vigtigt at du altid tjekker din pakke ved modtagelse. Nægt modtagelse, hvis varen er tydeligt beskadiget under transporten. Har du modtaget pakken og en eller flere af dine varer er beskadiget under transport, har du pligt til at oplyse os herom indenfor 48 timer. Hvis der ikke nægtes modtagelse, eller indgives information om transportskade indenfor 48 timer, hæfter du SELV for varen. Du bedes oplyse os på mail: info@casanovafurniture.com Udfyld vores reklamationsformular online her

 

Levering af større møbler og pakker:

Vi aftaler altid leveringstidspunktet forud for vores leverancer af større møbler og pakker. Som kunde bliver du kontaktet af vores kørselsafdeling eller fragtfirmaet forud for leveringen, hvor i aftaler nærmere om leveringsdato og tidspunkt. Fra din ordre bliver afsluttet og overleveret til logostikafdelingen vil fragtmanden have 48 timer til at kontakte dig. Det vil være muligt at lave en aftale med vores chauffører eller transportfirmaet vedr. evt. aflæsning af varer på et ikke synligt sted på adressen, såfremt ingen er hjemme. En sådan aflæsning, i eksempelvis en carport, vil altid være på eget ansvar. Hvis man ikke er hjemme på aftalte tidspunkt, og vi skal lave en ny aftale om levering, vil der blive pålagt et leveringsgebyr for den ekstra levering.

 

Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice (mindre pakker).

 

Fortrydelsesret

 

Der gives 30 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

De 30 dages fuld returret regnes fra den dag:

 

  • Hvor du modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

 

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 30 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@casanovafurniture.com. I din mail skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Når du sender varen retur til os, skal du udfylde vores standard fortrydelsesformular som du kan hente her.

 

Varen sendes til:

Paustian Webshops ApS

Giesegårdvej 19

4100 Ringsted

 

OBS: Vi modtager kun returvarer fra webshoppen på vores lager i Ringsted og ikke vores lager i Nordhavn.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

 

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

 

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Almindeligt forekommende variationer i læder, træfinér, glas og stenmateriale
  • Almindeligt forekommende knaster og kosmetiske variationer i massivt træ
  • Kosmetiske variationer.

 

Returnering

Du bedes sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Varerne skal leveres tilbage i samme stand, som du har modtaget dem, ved returnering er du derfor ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind.

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os:

  • En kopi af ordrebekræftelsen.
  • Udfyld og vedlæg vores Fortrydelsesformular, som du kan hente her.
    (Hermed vil ekspeditionen også gå hurtigere.)
     

Varen sendes retur til:

Paustian Webshops ApS

Giesegårdvej 19

4100 Ringsted

 

Vi afhenter ikke pakker i pakkebokse eller pakkeshops. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering

Hvis den originale emballage mangler eller har taget skade pga. skrift, tape, itu revet eller utilstrækkelig indpakning fra kunden, vil det medføre en værdiforringelse af varen på op til 50%, da varen ikke længere kan sælges som en ny vare. I sådanne tilfælde tilbageholdes værdiforringelsen. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsforløbet

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, undtaget leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Paustian Webshops ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Hvis der reklameres inden for to måneder efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os venligst forud for evt. forsendelse, da vi i visse situationer kan være behjælpelige med returneringen af vare.

 

Varen sendes til:

Paustian Webshops ApS

Giesegårdvej 19

4100 Ringsted

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt, samt vedhæfte billeder af reklamationen. Brug gerne vores online reklamations-formular som kan udfylde her.

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Dine omkostninger til returnering af reklamationer afholdes af Casanova Furniture.

 

Hvornår får jeg svar på min reklamation?
Vi bestræber os på at behandle alle reklamationer hurtigst muligt. Fra vores reklamationsansvarlige modtager besked om din reklamation – til der er en afklaring i sagen, kan du forvente en svarfrist på op til 3 hverdage.

 

Naturlige materialer:

Vi gør opmærksom på, at mange af vores produkter er fremstillet i naturlige materialer, som kræver løbende vedligeholdelse for at bevare holdbarhed såvel som ønsket udseende. Læder og træmøbler kræver særligt en løbende vedligeholdelse, og vil altid patinere gennem brug, ældning samt eksponering for lys, udsving i temperatur mm. Vi anbefaler altid at følge en behandlings- og vedligeholdelsesvejledning passende til det købte produkt.

 

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr og konto.nr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mailadresse

Oplysning om hvad du har købt

 

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Paustian Webshops ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

 

Cookies:

Vi anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

Klagemuligheder:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@casanovafurniture.com

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

 

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her. Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@casanovafurniture.com